לא פעם קורה שהצוואר נתפס ומוגבלת היכולת להטות את הראש כלפי מעלה ומטה או לסובב אותו מצד אל צד. נוקשות או כאבים בצוואר מהווים תלונה שכיחה, ובמרבית מן המקרים אין סיבה לדאגה, והשיפור יחול תוך פרק זמן של ימים ספורים.
 
יחד עם זאת, בנסיבות בהן מדובר בכאב חזק המלווה בתסמינים נוספים כמו תחושת נימול או ירידה בכוח הזרועות, עלולים התסמינים לרמז על תהליך מסוכן, ומומלץ לפנות אל בדיקה רפואית בהקדם האפשרי.
 
כאב בצוואר עלול לרוב להתפתח ממתיחת שריר בעקבות עומס יתר שהופעל על שרירי הצוואר כמו במצבים של ישיבה ממושכת מול צג המחשב, נהיגה ממושכת, שינה על מספר רב של כריות וכדומה.
 
כמו כן, עשוי כאבים בצוואר עלולים לנבוע בעקבות שחיקת המפרקים בצוואר במרוצת השנים, בקע דיסק, בלט דיסק, פריצת דיסק צווארי או מאילופתיה צווארית וכדומה. כאבים בצוואר

כאבים בצוואר בעקבות פריצת דיסק צווארי

בנסיבות בהן נובע הכאב מפריצת דיסק צווארי, עשויים להתלוות אל הכאב גם תסמינים נוספים כמו הקרנת הכאב אל הכתף, העורף, בין השכמות או הידיים, כשהוא מלווה לא פעם בתחושת נימול, חולשה בשרירי היד ואף לירידה בתחושה.
 
נתונים סטטיסטיים מראים כי כ-25% מהמקרים של כאבים בצוואר נגרמים מפגיעה בדיסקים הבין חולייתיים בעקבות עומס רב פעמי מצטבר (כמו אורח חיים יושבני) או עומס חד פעמי (כגון חבטה, תאונה או נפילה).
 
הדיסקים הללו מצויים כל העת תחת לחץ רציף, כשבמרוצת השנים חל תהליך של איבוד נוזל וגמישות כמו גם היכולת לבלום זעזועים.
 
שינויים הניוונים הללו עלולים להוביל לקריסת הדיסק, והפעלת לחץ על חוט השדרה או שורשי העצבים. לחץ זה יכול לגרום, כאמור, לכאבים בצוואר ואף להקרנת הכאב בשכמות, כאב במורד הגפיים העליונות ולהפרעות בהולכה העצבית.
 

כאבים בצוואר ונוקשות - אבחון וטיפול

במרבית מהמקרים של כאבים בצוואר נשען האבחון על בדיקה גופנית ותלונותיו של המטופל. במידה ומתעורר החשד כי הכאבים נובעים מנזק למבנים הצווארים, יפנה הרופא את המטופל לבדיקות דימות שכוללות צילום רנטגן, טופוגרפיה ממוחשבת (CT) ודימות בתהודה מגנטית (MRI).
 
צילומי רנטגן נערכים במקרים של חשד למחלה ניוונית כלשהי במפרקי הצוואר או חשד לשבר, בעוד שסריקה טופוגרפית ממוחשבת מסייעת לאבחון בעיות מבניות של עמוד השדרה כמו גם ברקמות הסמוכות ובדיקת ה- MRI יעילה לאיתור פגיעה ברקמות הרכות.
 
טיפול בנוקשות או כאב בצוואר, לרבות טיפול בפריצת דיסק צווארי, עשוי לכלול נטילת משככי כאבים ומריחת ג'ל להקלה בתסמינים, וכן עיסוי, פיזיותרפיה והמלצה למנוחה.
 
במקרים מסוימים תינתן גם המלצה לשימוש בצווארון קיבוע להפחתת התנועתיות של הצוואר. בנסיבות של תסמינים חריפים שאינם מגיבים לטיפול המקובל, ייתכן ויעלה הצורך להפנות את המטופל אל ניתוח צוואר להסרת חלק הדיסק הפרוץ והפחתת הלחץ מהעצב.
צרו קשר

ד"ר שלמה דוידוביץ'

 

ד"ר שלמה דוידוביץ', ביצע למעלה מ-8,000 ניתוחים אנדוסקופיים של עמוד השדרה, עם החלמה מהירה ואחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.
 
יש להדגיש כי שיטת הטיפול הייחודית של ד"ר דוידוביץ אינה כוללת תפרים חיצוניים ומאפשרת שחרור הביתה תוך כמה שעות מביצוע הניתוח.
 
ישנה השתתפות בייעוצים ובכיסוי לניתוחים בארץ או בחו"ל מכל חברות הביטוח. ד"ר דוידוביץ הינו רופא הסדר של פניקס, מנורה, איילון וביטוח ישיר.
בנוסף, הד"ר מופיע ברשימת היועצים של קופות החולים כללית ומאוחדת, אשר מחזירות חלק מעלות הייעוץ.

 

לתיאום תור לייעוץ:
בימי א-ה שעות 08:00-16:00
בטלפון 09-7737709 או בנייד: 050-652-3407
כמו כן 24/7 בלינק הבא
 https://hmc.co.il/doctor/דר-דוידוביץ-שלמה/

השאר/י פרטים